افزایش ماندگاری رنگ مو از مهم ترین خواسته های خانم ها بعد از رنگ کردن موهایشان می باشد. آن ها می خواهند با یک بار رنگ کردن مو، شاهد دوام طولانی مدت رنگ باشند اما نمی دانند چه اقداماتی می تواند منجبر به افزایش ماندگاری رنگ مو شود. ما در این مقاله به شما نکاتی را ارائه کرده ایم تا بتوانید با کمک این راهکارها، تنها سالی یکبار موهایتان را رنگ کنید.

افزایش ماندگاری رنگ مو

حتماً برای شما هم پیش آمده است که بعد از مدت کوتاهی رنگ موی جدیدتان کمرنگ و ناپدید می شود. اما چرا؟ اگر نتوانید مراقبت های لازم بعد از رنگ کردن مو را به درستی انجام دهید و یا اگر از برندهای نامعتبر برای تغییر رنگ موها استفاده کنید، قطعاً مشاهده می کنید که کمتر از یک ماه یا نهایتا بین 1 تا 2 ماه، رنگ موی جدید شما ناپدید خواهد شود. برای جلوگیری از این اتفاق ترفندها و نکاتی وجود دارد که به افزایش ماندگاری رنگ مو منتهی می شود.

بیشتر بخوانید: خرید عمده رنگ مو دوشس با قیمت ارزان

نکاتی برای افزایش ماندگاری رنگ مو

  1. یکی از تجارب بدست آمده در این رابطه، شستن موها بعد از گذشت سه روز بعد از رنگ کردن مو. بعد از این گذشت این زمان رنگ ها بطور نسبی ثابت شده اند و توانسته اند جایگاه خود را روی تار مو حفظ کنند.
  2. دوش گرفتن با آب ذاغ یکی از بدترین عادات است که می تواند هم برای پوست و هم برای موی شما مضر باشد. به خصوص اگر موهای شما تازه رنگ شده باشد که علاوه بر ایجاد آسیب می تواند باعث کاهش دوام رنگ مو بشود.
  3. سولفات ماده ای شیمیایی است که دشمن رنگ مو محسوب می شود و حتی می تواند موهای شما را خشک و آسیب پذیر کند. بنابراین از شامپوهای با میزان سولفات حداقل یا صفر استفاده کنید.
  4. وسایل گرمایشی که برای زینت مو استفاده می شوند را کنار بگذارید، به خصوص برای زمانی که به تازگی موها را رنگ کرده اید. آن ها می توانند با ایجاد حرارت به مو آسیب وارد کرده و مو را خشک و شکننده کنند..
  5. ماسک مو، یکی از بهترین گزینه ها برای افزایش ماندگاری رنگ مو و جلوگیری از آسیب های احتمالی به مو می باشد. ماسک مو می تواند مو را نرم و لطیف کند و آن را از خشکی برهاند. ماسک های مختلفی در بازار موجود هستند مانند ماسک های بدون نیاز به آبکشی، ماسک بعد از حمام و یا حتی ماسک های گیاهی و خانگی که می توانید خودتان آن ها را درست کنید.
  6. موهای تازه رنگ شده را در برابر نور خورشید قرار ندهید چون نور خورشید دارای تشعشعات مضری است که می تواند، رنگ موها را از بین ببرد.

بیشتر بخوانید: پخش عمده محصولات برند پروکسا در تهران

رابطه ماندگاری رنگ مو و انتخاب رنگ

همان ابتدای کار بهتر است این نکته را بدانید، هر چه رنگ موی شما تیره تر باشد ماندگاری بیشتری نیز خواهد داشت. درحالی که رنگ های با تناژ روشن و یا فانتزی، زودتر از روی مو پاک خواهند شد. بنابراین اگر به دنبال رگی با دوام هستید، بهتر است سراغ تناژهای مشکی، قهوه ای و خرمایی بروید.

افزایش ماندگاری رنگ مو/ محصولات حفظ رنگ مو در بازار چه چیزهایی هستند؟

مدت زمان ماندگاری رنگ مو چقدر است؟

مدت زمانی که رنگ بر روی موها ماندگاری دارد، می تواند با عوامل مختلفی مرتبط باشد، مانند میزان مراقبت شما از رنگ مو، محصولات مصرفی تان، برند رنگ مو، رنگ منتخب شما … . اما معمولاً بیشترین ماندگاری که رنگ موهای دائمی ایجاد می کنند، زمانی حدود 3 تا 6 ماه است. می توانید این زمان را براساس مراقبت های که انجام می دهید بیشتر یا حتی کمتر کنید.

تاثیر برند رنگ مو بر روی ماندگاری آن

اغلب افرادی که از رنگ موهای با کیفیت و مرغوب استفاده می کنند، این باور را دارند که ماندگاری این برندها نشبت به برندهای معمولی و نامرغوب خیلی بیشتر است. این درواقع یک نظریه درست است چون شرکت های تولید کننده رنگ موی با کیفیت، از ترکیباتی استفاده می کنند که تا حد ممکن دوام و ماندگاری محصولشان را افزایش دهند.

شاید قیمت این برندها کمی از برندهای دیگر بیشر باشد اما، می توان گفت ارزش آن را دارد که یک بار هزینه کنید و تا مدت ها شاهد ماندگاری رنگ مو باشید.

بیشتر بخوانید: کاتالوگ کامل رنگ موی مدیا اورجینال

با کیفیت ترین برندهای رنگ مو

این روزها برندهای مختلفی در بازار رنگ موی ایران موجود هستند که هر کدام با داشتن قیمت های مختلف، دارای کیفیت های مختلفی هستند. برخی از آن ها نوظهور و برخی دیگر قدیمی و چند ساله هستند. هر کدام از این برندها طرفداران خاصی دارد که همواره به دنبال آن ها هستند. اما در این میان چندین برند رنگ مو هستند که از باقی برندها محبوب تر می باشند مانند؛

  • برند وینا
  • برند مدیا
  • برند مارال
  • برند استار
  • برند تاکوری
  • برند آوایی
  • برند پروکسی
  • برند پرستیژ
  • برند والانسی
  • برند دنی وان

می توانید با کمک هر یک از این برندها موهایتان را به رنگ دلخواه تغییر دهید و تا مدت ها شاهد ماندگاری طولانی رنگ موی جدید باشید.

محصولات حفظ رنگ مو در بازار چه چیزهایی هستند؟

  • ماسک موها: ماسک موها یکی از محصولاتی هستند که با افزایش رطوبت در مو می توانند سبب ماندگاری بیشتر رنگ موی جدیدتان بشوند. برندهای مختلفی وجود دارد که ماسک موی مناسب موهای رنگ شده تولید می کنند. یکی از آن ها را تهیه و مرتباً استفاده کنید.
  • شامپو مخصوص مو رنگ شده: محصول مهم بعدی، شامپوهای مناسب موهای رنگ شده می باشد. این شاتمپوها سولفات ندارند و رنگ مو را از بین نمی برند. آن ها با موهای خشک و وز بسیار سازگار هستند و به مرور زمان می توانند، این موها را نرم و کمی منعطف کنند.
  • اسپری های محافظت کننده: اسپری های محافظت کننده اغلب در مواقعی بکار می رود که می خواهید از ابزار گرم کننده مو مانند سشوار یا اتو مو استفاده کنید. این اسپری ها می توانند لایه ای محافظتی روی مو ایجاد کنند و از آسیب های ناشی از گرما جلوگیری کنند. کاربرد دیگر اسپری های محافظتی، مراقبت از موی شما در برابر نور خورشید است. آن ها اجازه نمی دهند تا اشعه خورشید، به مو آسیب وارد کند.

سوالات متداول

محصولات حفظ رنگ مو در بازار چه چیزهایی هستند؟

محصولات مختلفی برای حفظ دوام رنگ مو موجود هستند. مانند اسپری های محافظت کننده، ماسک مو و یا شامپو موهای رنگ شده. هر یک از این محصولات به شما کمک می کنند تا دوام رنگ موهایتان را بیشتر کنید.

مدت زمان ماندگاری رنگ مو چقدر است؟

مدت زمانی که رنگ بر روی موها ماندگاری دارد، می تواند با عوامل مختلفی مرتبط باشد، مانند میزان مراقبت شما از رنگ مو، محصولات مصرفی تان، برند رنگ مو، رنگ منتخب شما ... . اما معمولاً بیشترین ماندگاری که رنگ موهای دائمی ایجاد می کنند، زمانی حدود 3 تا 6 ماه است. می توانید این زمان را براساس مراقبت های که انجام می دهید بیشتر یا حتی کمتر کنید.

آیا رنگ های تیره دوام بیشتری دارند؟

همان ابتدای کار بهتر است این نکته را بدانید، هر چه رنگ موی شما تیره تر باشد ماندگاری بیشتری نیز خواهد داشت. درحالی که رنگ های با تناژ روشن و یا فانتزی، زودتر از روی مو پاک خواهند شد. بنابراین اگر به دنبال رگی با دوام هستید، بهتر است سراغ تناژهای مشکی، قهوه ای و خرمایی بروید.

تماس بگیرید

مشاوره کاملاً رایگان است!

تماس در واتس اپ

پانوشت: افزایش ماندگاری رنگ مو، با کیفیت ترین برندهای رنگ مو، محصولات افزایش دوام رنگ مو، مدت زمان ماندگاری رنگ مو

5/5 - (3 امتیاز)